• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ny inkomst. söka igen?

Joakim

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
När syns 2018 års inkomst? Blir UC-betyget bättre då när det uppdateras om man har haft en högre lön 2018 jämfört med 2017? För i så fall är det ju taktiskt att vänta in de nya uppgifterna innan man söker. Fattar jag rätt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Har du deklarerat och får återbäring denna vecka så ska inkomsten vara uppdaterad någon gång nästa vecka i UC om de gör som förra året. Jag skulle absolut vänta.
 

Joakim

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag får inte tillbaka förens strax innan midsommar men ska deklarera denna vecka då jag måste lämna k10. Uppdateras den när jag får tillbaka eller när jag deklarerat?
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Tror att det är efter att du har fått slutskattebeskedet. Förra året så uppdaterade allefall UC inkomsten i mitten på april, mitten på juni samt mitten av aug. Tror du kommer få uppdaterat då i juni.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
den uppdaterar helt omöjligt före du har fått beslut från Skatteverket.
jag undrar mer hur fort efter slutskattebeskedet som det är uppdaterat hos UC, samma dag?

jag själv får mitt i augusti tyvärr, men höjde årsinkomsten med en hundring ungefär så det är värt att vänta på :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp